معدن مس دره بینگهام در ایالت یوتا در آمریكا
این گودال بزرگ یك معدن مس است كه دارای 4 كیلومتر عرض است.
این بزرگترین كاوش انجام شده تاكنون به دست بشر است.

 
 
 
-----------------------------------------------------
معدن الماس اوداچنایا در یاكوتیای روسیه
این گودال یك معدن الماس است كه در جمهوری یاكوتیای روسیه قرار دارد.
این معدن در سال 1995 كشف شد و صاحبان این معدن قصد توقف استحصال از این معدن را در سال 2010 دارند.
 
 
 
------------------------------------------------------
 
معدن الماس كیمبرلی در آفریقای جنوبی
این گودال نیز بعنوان بزرگترین حفره بشرساز! شناخته می شود.
از سال 1866 تا 1914، حدود 50000 حفار معدن قریب به 2722 كیلوگرم الماس از این معدن استخراج كردند.
جالب اینجاست كه فقط با بیل و كلنگ و ابزاری نظیر اینها این مقدار را خارج كرده اند! (میراث زمین نیز نامیده می شود)
 
 
 
-----------------------------------------------------
 
معدن الماس میرنی در سیبری
این حفره نیز یك معدن الماس می باشد كه قطر آن حدود 1200 متر است.
این معدن اولین و یكی از بزرگترین معادن الماس در شمال كره زمین می باشد. هم اكنون این معدن تخلیه شده است.
جالب اینجاست كه مدت زمان رسیدن به نقطه پایینی آن توسط اتومبیلهای معدن، 2 ساعت بوده است.

 
 
-----------------------------------------------------
 
معدن دیاویك در كانادا
این حفره كه یك معدن بزرگ المس است، در سال 2003 شروع به استحصال كرده و در هر سال تقریبا 1600 كیلوگرم الماس ار آن استخراج می گردد.
بزرگی این حفره چنان است كه برای فرود یك هواپیمای بویینگ 737 فضا دارد.
 
 
 
----------------------------------------------------------
 
معدن روباز فلز مس چوكی كاماتا در شیلی
این حفره یك معدن روباز فلز مس می باشد كه در واقع بیشترین استخراج مس از اینجا صورت می گیرد ولی در عین حال بزرگترین معدن مس دنیا نیست.
 


+ نوشته شده در  چهارشنبه یازدهم دی 1392ساعت 16:6  توسط محمد حسین ذوالفقاری | 

تصاویری از بزرگترین لودر جهان LeTourneau L-2350

بزرگترین لودر جهان L-2350 ساخته شرکت Le Tourneau واقع در تگزاس امریکا است. این لودر به منظور بارگذاری کامیون های معدن با وزن بالای 400 تن طراحی و ساخته شده و توان بارگذاری 160000 پاوند (72 تن) را تا ارتفاع 7 متر دارد.وزن عملیاتی این لودر 285 تن است و از موتور دیزلی به قدرت 2300 اسب بخار بهره میبرد که ساخت شرکت Detroit Diesel یا Cummins است .

بزرگترین لودر دنیا

این لودر دارای مخزنه سوختی با ظرفیت 1050 گالون (3974 لیتر) و مخزن هیدرولیکی با ظرفیت 325 گالون (1230 لیتر) است که علاوه بر اینها به 130 گالون (492 لیتر) مایع خنک کننده موتور و7 گالون (26 لیتر) روغن برای جعبه دنده و 66 گالون (249 لیتر) روغن برای موتور نیاز دارد.

LeTourneau L2350

تایر های استفاده شده در این لودر دارای ارتفاع 4 متر و قطر 1.78 متر و وزن 8 تن هستند که حاصل تجربه 40 ساله شرکت Le Tourneau در ساخت تایر های مخصوص ادوات معدن است.این لودر امکان جابه جایی 1000 تن مواد معدنی در مدت یک روز کاری را دارد و همچنین امکان بارگذاری یک کامیون 400 تنی با 5 بار بارگذاری که با توجه به مشخصات و توانایی ها بازده بالايي دارد.

موتور لودر

این موتور دیزلی نیرومند دارای 16 سیلندراست که در مجموع 65 لیتر ظرفیت دارد(هر سیلندر 4 لیتر) که در نوع خود یکی از بزرگترین ها است .L-2350 دارای بیلی به ظرفیت 53 یارد مکعب میباشد که از این نظر بزگترین است به صورتی که میتوان یک خودور سواری را در آن جا داد.

لودر غول پیکر

این لودر داری سیستم هوشمند کنترل یکپارچه است (LINCS) که اطلاعت حرکتی از قبیل سرعت ، شیب زمین، وزن بار در حال حمل و…… و همچنین اطلاعت عیب یابی موتور ، سیستم ترمز ها ، سیستم هیدرولیک را به صورت دقیق و لحظه ای در اختیار اپراتور قرار میدهد که این سیستم دارای حسگرهای متفاوتی در کل لودر میباشد. علاوه بر این دارای یک سیستم پردازشگر 32 بیتی بوده(MCM) که فرمان های حرکتی اپراتور را در ابتدا پردازش و سپس به اجرا درمیاورد.

قویترین لودر

مشخصات کلی :
کشور سازنده : ایالات متحده امریکا
شرکت سازنده : Le Tourneau
وزن : 258 تن
قابلیت بارگذاری : 72 تن
پیشرانه : دیزل مدل Detroit Diesel 4000 series با حداکثر توان 2300 اسب بخار 16 سلیندر 65 لیتر
مخازن : 1050 گالونی سوخت

+ نوشته شده در  سه شنبه چهاردهم شهریور 1391ساعت 15:9  توسط محمد حسین ذوالفقاری | 

تصاویری از بزرگ ترین کامیونهای دنیا را در ادامه برایتان آماده کردیم . برای مقایسه بزرگی این کامیونها بهتره با ماشینها و ادمهای اطرافش بزرگی این ماشینها را ببینید.

**********************

*******************

*******************

***********************

**********************

*************************

********************

**********************

******************

****************

****************

****************

****************

****************

****************

****************

****************

****************

****************

****************

****************

****************

****************

****************

+ نوشته شده در  پنجشنبه نهم شهریور 1391ساعت 10:10  توسط محمد حسین ذوالفقاری | 
Traventine
                  

Slab
           

Tile & etc

yellow
black & orange
white
cream
brown
antique

                                                               
+ نوشته شده در  جمعه هفتم آبان 1389ساعت 8:52  توسط محمد حسین ذوالفقاری | 



 
+ نوشته شده در  جمعه هفتم آبان 1389ساعت 8:50  توسط محمد حسین ذوالفقاری | 

هموطن!

افتخاری دیگر در راه است!

برادران شما در شرکت ایران خودرو، اختراعی دیگر را به ثبت رسانده اند!

وانت روآ!

 

 

+ نوشته شده در  چهارشنبه دوم تیر 1389ساعت 10:18  توسط محمد حسین ذوالفقاری | 
این مرد ژاپنی که خم شده و در مقابل رسانه های گروهی در حال عذرخواهی است می دانید کیست؟
آکایو تویودا رییس شرکت تویوتا غول صنعت خودرو سازی دنیا!
روز جمعه در کنفرانس خبری شرکتش با تعظیم در برابر دوربین رسانه‌ها در ژاپن، از مشتریان به خاطر نقص فنی خودروهای تویوتا در پدال گاز عذرخواهی کرد.

 

+ نوشته شده در  جمعه سی ام بهمن 1388ساعت 19:51  توسط محمد حسین ذوالفقاری | 
از ساختن 120 ماهه تونل رسالت تا احداث 30 ماهه تونل توحید
خبرگزاری مهر - گروه اجتماعی: مقایسه و تطبیق چگونگی احداث تونلهای توحید و رسالت به عنوان دو پروژه عمران شهری بزرگ در تهران نشان می دهد که سرعت و دقت احداث پروژه های سنگین عمران شهری در پایتخت ایران با افزایش بی سابقه ای روبرو بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، تونل 2000 متری توحید که از مختصات عمرانی و عملیاتی به مراتب شرایط دشوارتری نسبت به تونل 2000 متری رسالت برخوردار است، در حالی تا پایان مهرماه به بهره برداری خواهد رسید که مقایسه زمان احداث هر دوی این تونلها از افزایش 4 برابری سرعت اجرا و احداث آن حکایت می کند.

ساخت تونل هوشمند 2000 متری توحید که در حدفاصل خیابان باقرخان در بزرگراه چمران تا بعد از خیابان آذربایجان در بزرگراه نواب قرار دارد، از 21 خرداد 86 آغاز شد و با احتساب دو ماه باقی مانده از تکمیل این پروژه سنگین عمرانی، احداث این تونل در محدوده زمانی 29 ماهه به پایان می رسد.

 برگرفته از خبرگزاری مهر

این در حالی است که عملیات احداث تونل رسالت که از نظر مختصات اقلیمی و ساختار زمین شهری در شرایط راحت تری نسبت به تونل توحید قرار دارد، از سال 1376 آغاز و در آخرینماههای سال 1385 به بهره برداری رسید.

درباره تونل توحید معاون فنی عمرانی شهرداری تهران به خبرنگار مهر می گوید: از نظر حرفه ای سرعت احداث یک تونل با این موقعیت مکانی ظرف مدت زمان 29 ماه یک رکورد کم نظیر جهانی محسوب می شود و اصلاً قابل مقایسه با نحوه احداث تونل رسالت نیست. 

مهندس احمد دنیامالی ایجاد کانال تغذیه ای جهت نصب تجهیزات و انجام کابل کشی در سقف و امکان رویت سرتاسر مسیر در هر نقطه از تونل را از جمله ویژگی های تونل توحید بر می شمارد و می افزاید: با نصب 70 دستگاه «جت فن» و 11 دستگاه «اگزوز فن» که وظیفه خروج هوای آلوده و ورود هوای تازه را بر عهده دارند، هوای داخل تونل همانند هوای سطح شهر خواهد بود.

 

ویژگی مهم تونل توحید در آن است که با ایجاد ژنراتورهای اختصاصی برق در صورت قطع جریان برق در کل تهران، برق تونل توحید قطع نخواهد شد و علاوه بر تامین روشنایی، کار تصفیه و تهویه هوای داخل تونل به طور عادی انجام می شود.

در این باره دنیامالی می گوید: پیش بینی های لازم به منظور تنظیم نور طبیعی بیرون تونل و نور مصنوعی داخل تونل و به اصطلاح « عدم خیرگی » چشم رانندگانی که وارد تونل می شوند، به عمل آمده است.

این مقام مسئول در شهرداری تهران مجموع کارکنان شاغل در تونل توحید را 3400 نفر از جمله 200 مهندس، فورمن و نقشه بردار که به صورت شبانه روزی در این پروژه فعالیت می کنند بر می شمارد و ادامه می دهد: 304 دستگاه ماشین آلات سنگین و 404 دستگاه ماشین آلات سبک از جمله تجهیزات به کار گرفته شده در پروژه مذکور به شمار می آیند.

درباره مشخصات فنی تونل توحید سخن بسیار گفته اند اما بد نیست بدانیم که این تونل هوشمند به شکل دوقلو در کنار یکدیگر قرار دارد که هرکدام از آنها برخوردار از سه خط ترافیکی و دو خط عابر پیاده در طرفین هستند.

ایمن ترین تونل

قریب به اتفاق کارشناسان شهری تونل شهری توحید را از ایمن ترین پروژه‌های عمرانی کشور می دانند و حرف و حدیثهای مطرح شده درباره نا ایمن بودن آن را بیشتر القائات سیاسی می دانند تا دغدغه های اجتماعی. گرچه منتقدان شهرداری با بزرگ نمایی های غیرکارشناسی تلاش دارند تا قیصریه ای را به بهانه دستمالی به آتش بکشند اما اتمام 99 درصدی عملیات احداث این تونل 2000 متری آنهم در ععمق 40 متری زیر زمین نشان می دهد که حوادثی نظیر ریزش اخیر در اطراف این تونل آنهم در شرایطی که ماهها از عبور پروژه احداث از محل مذکور می گذرد، نمی تواند ارتباط منطقی با ساخت این تونل داشته باشد.

شاید بهتر باشد این گزارش را با حرفهای شهردار تهران به پایان ببریم. محمدباقر قالیباف با بیان اینکه از 28 سال قبل تصمیم گرفته شده که یا تونل و یا پلی در محدوده کنونی تونل توحید احداث شود، گفت: تا 2 سال پیش کسی تصمیم نگرفت کاری کند اما حدود 30 ماه قبل تصمیم به احداث این پروژه گرفتیم و باعث افتخار است که تاکنون بر اساس زمان بندی پیش رفته‌ایم و در زمان مشخص این پروژه بزرگ که اهمیت آن را مردم، نخبگان و مجموعه مدیریت شهری می‌دانند مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

به گفته شهردار تهران روزی افتتاح یک پله برقی به عنوان یک پروژه مهم تشخیص داده می‌شد اما امروز متاسفانه شاهدیم پروژه‌های بزرگی چون برج میلاد و تونل توحید تحت تاثیر برخی موضوعات قرار می‌گیرد. و برای ما مهم تشخیص مردم و حمایت شوراست که این کار نیز خوشبختانه به خوبی انجام می‌شود و از سوی دیگر نیز تلاش می‌کنیم در هیچ پروژه‌ای حادثه رخ ندهد.

+ نوشته شده در  چهارشنبه چهاردهم بهمن 1388ساعت 14:6  توسط محمد حسین ذوالفقاری | 

 

 

+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و هشتم اسفند 1387ساعت 18:48  توسط محمد حسین ذوالفقاری | 
 

(آزوريت)

(فلوئوريت و کلسيت)

(مس)

(توپاز آبي)

(پيريت)

(آزوريت)
+ نوشته شده در  پنجشنبه هشتم اسفند 1387ساعت 14:21  توسط محمد حسین ذوالفقاری | 

+ نوشته شده در  پنجشنبه یکم اسفند 1387ساعت 11:36  توسط محمد حسین ذوالفقاری | 

+ نوشته شده در  پنجشنبه پنجم دی 1387ساعت 0:10  توسط محمد حسین ذوالفقاری | 

+ نوشته شده در  شنبه بیست و سوم آذر 1387ساعت 23:52  توسط محمد حسین ذوالفقاری | 
+ نوشته شده در  شنبه بیست و سوم آذر 1387ساعت 22:28  توسط محمد حسین ذوالفقاری | 

Main haulage on the 405m Level in 1996 (CHELOPECH-Gold-Mine-User-Album-Image-002)

+ نوشته شده در  شنبه بیست و سوم آذر 1387ساعت 22:26  توسط محمد حسین ذوالفقاری | 
+ نوشته شده در  پنجشنبه هفتم آذر 1387ساعت 16:59  توسط محمد حسین ذوالفقاری | 

+ نوشته شده در  سه شنبه پنجم آذر 1387ساعت 0:13  توسط محمد حسین ذوالفقاری | 
+ نوشته شده در  شنبه یازدهم آبان 1387ساعت 16:28  توسط محمد حسین ذوالفقاری | 

+ نوشته شده در  یکشنبه پنجم آبان 1387ساعت 0:27  توسط محمد حسین ذوالفقاری | 

+ نوشته شده در  پنجشنبه پنجم اردیبهشت 1387ساعت 0:19  توسط محمد حسین ذوالفقاری | 
 
صفحه نخست
پست الکترونیک
آرشیو
عناوین مطالب وبلاگ
درباره وبلاگ
.:: خوش آمديد::.
این وبلاگ که با هدف آشنایی بازدیدکنندگانش در زمينه معدن -صنایع و مدیریت و ... و ارائه مطالب آزاد علمی و مهندسی جمع آوری شده از مقالات ، کتب و سایت های اینترنتی فعالیت
می کند توسط اینجانب محمد حسین ذوالفقاری فارغ التحصیل رشته معدن استخراج و صنایع تحلیل سیستم نوشته شده است .
=====================
مطالب خود راجع به موضوع وبلاگ ( مکانیک ) را به ایمیلم و هرگونه انتقاد ، پیشنهاد و..... رادر بخش نظرات ارسال کرده تا مطالبتان را در وبلاگ با نام خودتان و نظراتتان را در صورت تایید در وبلاگ قرار دهم.
=====================


برای جستجوی بهتر در وبلاگ حنما به آرشیو موضوعی مراجعه کنید.

خواهشمند است در صورت بروز هر گونه مشکل در مشاهده لینک های مربوط به آرشیو موضوعی حتما در بخش نظرات وبلاگ اعلام نمایید تا در رفع مشکل اقدام گردد.

مطالب این سایت از منابع گوناگونی جمع آوری شده اند که برخی از آنها منبع شان نامعلوم می باشد به همین دلیل اگر شخصی اعتراضی نسبت به مطلبی داشت در قسمت نظرات بگوید تا منبع آن را قرار دهم .

با تشکر

نوشته های پیشین
هفته دوم آذر 1393
هفته سوم شهریور 1393
هفته دوم اردیبهشت 1393
هفته اوّل اردیبهشت 1393
هفته سوم فروردین 1393
هفته چهارم اسفند 1392
هفته دوم اسفند 1392
هفته چهارم بهمن 1392
هفته سوم بهمن 1392
هفته چهارم دی 1392
هفته سوم دی 1392
هفته دوم دی 1392
هفته دوم آذر 1392
هفته چهارم فروردین 1392
هفته اوّل آذر 1391
هفته چهارم آبان 1391
هفته سوم مهر 1391
هفته سوم شهریور 1391
هفته دوم شهریور 1391
هفته سوم مرداد 1391
هفته سوم خرداد 1391
هفته دوم خرداد 1391
هفته اوّل خرداد 1391
هفته دوم اردیبهشت 1391
هفته سوم شهریور 1390
هفته اوّل خرداد 1390
هفته دوم اسفند 1389
هفته اوّل دی 1389
هفته چهارم آذر 1389
هفته دوم آذر 1389
هفته دوم آبان 1389
هفته اوّل آبان 1389
هفته چهارم مهر 1389
هفته اوّل مهر 1389
هفته سوم مرداد 1389
هفته دوم مرداد 1389
آرشيو
آرشیو موضوعی
تولید ناب
مهندسی صنایع
بازار یابی و مدیریت مشتری
صنعت گچ
عکس های معدنی
عکس های جالب
مهندسی معدن استخراج
مهندسی معدن اکتشاف
مهندسی نفت
علم مدیریت
مسایل روانشناسی
راز موفقیت
روانشناسی و مدیریت
آیا میدانید ؟؟؟؟
تست خود شناسی
طنز های مدیریتی
کانی شناسی و سنگ شناسی
معرفی نرم افزار معدنی
صنعت سیمان
اخبار معدنی
اخبار
آيين نامه اجرايي سازمان نظام مهندسي
تبریک و ....
منابع کارشناسی ارشد
برچسب‌ها
شاخصهای پایداری مشاغل (1)
پیوندها
امام خمینی (ره)
مقام معظم رهبری
دکتر محمد باقر قالیباف
ارتباط مستقیم با کربلا
پایگاه ملی علوم داده های زمین
مطالعات و پژوهشهای سیاسی
(ستاره شلمچه) شهید طوسی
اكتشافات پورفيري مس ـ طلا و اپي ترمال نقره ـ طلا
صنایع معادن استان خراسان
توليدات صنعتي و معدني
خانه معدن ایران
گروه بانك جهاني
توليدات صنعتي و معدني
بورس سنگ
وبلاگ شخصی رضا محمودی
اصول استخراج معدن
معدنچی
زمین شناسی دانشگاه چمران
 

 RSS

POWERED BY
BLOGFA.COM